Tuesday 10 January 2012

Tak payah nak jadi pemburu cinta sangat lah.

Gua baru lepas baca status sorang member perempuan gua kat facebook tu. Dari status dia tu, gua dapat rasakan yang dia memang tengah kecewa sangat. Katanya, dia dah bosan kenapa selalu dapat couple dengan lelaki yang penipu, kaki perempuan, mata duitan dan segala mak nenek kejahatan yang ada dalam dunia nie.

Gua sebenarnya hairan lah dengan perangai perempuan zaman sekarang nie. Kalau bercinta tu, over sangat apahal? Rilek lah, baru bercinta aje kan. Tak payah nak over sangat boleh tak? Lagi-lagi kalau baru lepas putus. Kat home facebook gua tu, memang penuh lah dengan status-status yang berbaur kekecewaan dan penyesalan yang tiada terhingga. Ok mungkin gua sebagai lelaki, memang takkan faham dengan perangai perempuan. Tapi tolonglah, apa lu orang semua nie tak pernah dengar ke pepatah kumbang bukan seekor? Maknanya, lelaki bukan seorang. Ramai lagi yang lain. Itupun gua nak kena terangkan ke? ceitt.

Ok dalam kes member gua tadi tu, yang kononnya dah bosan sebab selalu dapat boipren yang kurang bagus, gua ada satu ayat aje untuk orang macam gini. Berhenti bercouple buat seketika. Tak payah nak jadi pemburu cinta sangat lah. Asal putus aje cari lain asal putus aje cari lain. Bila dah kecewa, mula lah... "lelaki semua sama je! benci!.."

Gua memang anti betul dengan mereka yang guna ayat tu. Bukan semua lelaki sama perangainya. Masih ada lagi lelaki yang baik hati, setia, malah romantik gitu. Kena pandai cari lah kan. Gua nie kalau bab-bab nasihat nie memang failed. So, ucapan gua untuk lu orang, semoga satu hari nanti lu orang semua akan dapat pasangan yang baik serba-serbi. Kalau dah memang itu jodoh lu orang, maka itulah yang terbaik untuk lu orang semua.


7 comments:

seha jakon said...

yes.ai sokong.pompuan taksub bila cinta.itu ai nampak sgtttt.ewww.
tuhan da ada kan jodoh.usaha jew.

nots said...

"lelaki semua sama je! benci!" - gua tak suka jugak ayat ni , even gua perempuan .
sebab gua fk ayah gua atuk gua abang gua kawan lelaki gua n future husband gua pun laki jugak .
yes gua sokong ! setiap orang , dan semestinya setiap lelaki perangai nya berbeza .
so this is not fair , i thought .

*doa meminta jodoh itu penting even umur kau baru setahun jagung-nenek gua cakap . ehem . :)

Unknown said...

sy stuju dgn post ni..

Roy said...

seha


ya ya ya walaupun lu gedik, gua tetap sokong statement lu tu..
cayalahh seha!

kahkahkah

Roy said...

nitnot


aiseh lu punya komen tu tak boleh panjang lagi ke?
kahkahkah!

ok2 gua setuju dgan lu..
contoh pling dekat, gua lah..
gua tak sama mcam lelaki lain..
gua nie baik tau..
hikhik jom kapel?
keh3 :P

Roy said...

ariel


setuju?
bagus..
jgn stuju aje, renung2kan dan slamat beramal.. ^^

Anonymous said...

confius kejap// nie blog sape?seha ke? roy?